COMPROMÍS DE MILLORES PER PART DE CORREUS

Divendres, 19 de gener de 2018 a les 00:00

Dimarts 16 de gener va tenir lloc una reunió entre Ajuntament i representants de Correus per tractar de les nombroses queixes en el servei de repartiment

A la trobada van assistir-hi, per part de Correus,3 responsables a nivell de la província i de la zona de Manresa i entorns.

Després de la llarga exposició de les incidències produïdes en els darrers mesos, i de les quals ja s'havia tractat en anteriors reunions, en aquesta ocasió es va aconseguir el compromís d'una sèrie de mesures per poder restablir el servei amb una mínima garantia de qualitat. De fet, des d'octubre passat hi ha un reforç pel que fa al repartiment a la zona del Calvet, que és on es produeixen més mancances. Un reforç que acabarà el proper 28 de febrer, data en la qual es preveu que s'hagi solucionat la major part de problemes.

Correus està elaborant un informe per enviar a la central de Madrid amb l'anàlisi dels problemes i possibles solucions. Es preveu que en un termini de 6 a 8 mesos la Sociedad Estatal Correos y Telégrafos aprovarà una sèrie d'accions concretes que des de l'Ajuntament s'han proposat. La lentitud de la burocràcia d'una estuctura com la de Correus fa inviable que les solucions arribin amb la rapidesa que seria desitjable per part d'un servei públic, cosa que lamentem.

Entre les mesures finalment acceptades perls representants territorials, hi figuren la convocatòria de la plaça fixa de repartidor/-a pel Calvet amb cotxe i jornada ampliada. Els contractes temporals de 6 mesos, amb ciclomotor i només de 4,5 hores fan que la qualitat del servei sigui baixa i en èpoques de molta feina, com per Nadal, es crea un col.lapse difícil de resoldre. A més, la zona del Calvet passaria a dependre administrativament de Manresa, cosa que permetria un control exhaustiu de les incidències, que ara mateix no es produeix.

D'altra banda s'intentarà ampliar i modificar l'horari d'atenció a l'oficina de Correus del Carrer Pesarrodona. Aquesta mesura, tan demandada, finalment es plantejarà a la central com a mesura excepcional.

Val a dir que a partir d'aquest moment l'Ajuntament comptarà amb un interlocutor directe que gestionarà amb agilitat les incidències del dia a dia, sobretot notificacions i certificats que no arriben a temps. El responsable de carteria de Manresa i rodalies farà un seguiment exhaustiu d'aquestes incidències i n'informarà l'Ajuntament.

 

Darrera actualització: 19.01.2018 | 21:13