Obert el termini de presentació de sol·licituds dels ajuts extraordinaris per a persones en situació de vulnerabilitat per efectes de la Covid19

Dijous, 11 de juny de 2020 a les 00:00

Aquest dijous dia 11 de juny, s’ha publicat la convocatòria d’ajuts extraordinaris destinats a persones en situació de vulnerabilitat per els efectes de la Covid19, en base amb el Pla de Xoc per fer front a la crisi sanitària i econòmica produïda pel Covid19, aprovat el passat 14 de juny de 2020 en Ple ordinari de la corporació.

En aquesta convocatòria es publiquen les següents línies de l’acció 2, amb una dotació inicial en primera convocatòria de 22.000 euros:

  1. Lloguer de l’habitatge habitual: consistirà amb el pagament íntegre d'un o dos rebuts de lloguer amb un màxim de 500 euros a pagar directament al propietari de l'immoble o al sol·licitant presentant el rebuts al corrent.
  2. Subministraments de l’habitatge habitual: consisteix en pagaments de rebuts del subministrament bàsic, aigua, llum i gas amb un màxim de 700 euros.
  3. Ajut econòmic i puntual: altres despeses no incloses en les línies anteriors consistent en un ajut únic mínim de 200 euros i màxim de 600 euros.

En aquesta convocatòria es publiquen les següents línies de l’acció 3, amb una dotació de 10.000 euros:

  1. Xec municipal per fer ús als comerços i empreses del municipi: val per poder bescanviar als comerços i empreses del poble adherits al programa “xec social” per la quantia entre mínim de 30 i un màxim de 60 euros.

 

A continuació us fem un breu resum dels punts més importants:

Termini de presentació de les sol·licituds:

Inici:12 de juny de 2020

Fi: 1 de juliol de 2020

Qui ho pot sol·licitar?

L’objecte d’aquesta convocatòria és atorgar ajuts extraordinaris amb caràcter urgent a les persones, principalment famílies amb infants a càrrec, que han estat afectades per l’actual situació provocada per la propagació del COVID19 del municipi de Sant Salvador de Guardiola. Fan referència especialment a aquelles persones que:

  1. hagin perdut la feina arran del tancament de la seva empresa
  2. que l’empresa on treballen hagi reduït la plantilla a partir del dia 15 de març de 2020 degut als efectes del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de la crisis sanitària ocasionada pel COVID-19 o bé, aquelles persones que s’han vist afectades per un ERTE (Expediente de Regulación Temporal de Empleo) motivat pel mateix Decret
  3. concorrin en alguna situació de caràcter anàleg que pugui ser admesa com a equivalent pels Serveis Socials Municipals

Com es sol·licita?

  1. Com a norma general, les sol·licituds i la documentació requerida s’hauran de presentar telemàticament emplenant el model normalitzat que es pot trobar a la web municipal (http://www.santsalvadordeguardiola.cat/serveis-i-tramits/tramits-i-gestions/instancia-generica.html)
  2. Excepcionalment, i en el cas que no es disposin de mitjans per poder presentar la sol·licitud de forma telemàtica es podrà fer de manera presencial mitjançant cita prèvia (trucant al telèfon 93.835.80.25 o per correu electrònic ssg.oac@diba.cat)
Darrera actualització: 17.06.2020 | 11:06