Les cartes de serveis són documents públics a través dels quals les organitzacions comuniquen a la ciutadania, als/les usuaris/ies dels seus serveis, els compromisos de qualitat que assumeixen en la seva prestació, així com els drets, deures i forma de participació que tenen en relació amb aquests. Son una eina de gestió, de millora continua i de rendició de comptes.
L’Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola té la voluntat de donar a la ciutadania uns serveis públics de qualitat i que aquest compromís de qualitat quedi reflectit en les cartes dels serveis públics que ofereix l’Ajuntament.
Els serveis que ofereix una administració pública han de respondre a les expectatives i necessitats de les persones usuàries del servei i de la ciutadania en general. En aquest sentit les cartes de serveis i, en concret, els compromisos de qualitat, ens han de permetre millorar el què fem i com ho fem. En conseqüència, els compromisos de qualitat han de respondre a aquells atributs en la prestació del servei que són rellevants i millorables des de la perspectiva de les persones usuàries. Cada carta de serveis disposa d'uns compromisos de qualitat que han de ser revisables i avaluables.